Fördelarna med att skriva recensioner

Att skriva en recension när man har handlat någonstans är i de flesta fall en positiv sak för alla kunder och konsumenter, dock kan det vara både positivt och negativt för alla företag där ute. Alla har olika åsikter och man är med om olika upplevelser fast det är samma butik det handlar om. Det är alltid bra att skriva recensioner om man har handlat någon stans eftersom du då kan tipsa andra människor om en möjligtvis bra affär, men du kan även varna människor om du hade några negativa åsikter eller erfarenheter.

Genom att skriva en recension om ett företag kommer du antigen att göra så att företaget blir otroligt glad och tacksam över att ha dig som kund, men om du har en negativ recension kommer företaget att inse att de gör något fel och förhoppningsvis börja med att förbättra sig och ge dig en ursäkt. När det kommer till en recension burkar det ofta framgå i texten om tjänsten eller produkten har bra kvalitet, om du blev bra bemött men det kan även vara bra att lägga till information om man tex har gjort en retur eller ett klagomål.

Hur fungerar det här med recensioner?

Jo, det finns många olika sajter där du kan skriva dina tankar och åsikter om alla företag, tex en hemsida som heter OmdömesStalle.se. När du skriver din recension kommer din IP-adress att lagars i ett minne, detta är så att det inte ska vara möjligt att skriva recensioner om och om igen om samma företag. I vissa fall har det hänt att programmerade dataprogram har automatiskt skrivit positiva recensioner om företag och sedan dess har det blivit så att IP-adressen måste lagras och minnas, för att det ska vara så ärligt som möjligt.

Är du företagare?

Om du är det kan du säker hålla med om att en av de bästa känslorna som finns är då man får en positiv recension av någon kund, men visst konstruktiv kritik kan också vara välbehövligt ibland. Många kunder och konsumenter gillar att gå in på företagshemsidor för att redan där läsa andra kunders erfarenheter och recensioner, denna finess kan även du få på din hemsida. Om detta låter intressant ska du gå in på hemsidan OmdömesStalle.se för att skicka in en ansökan för att sedan få en OmdömesStalle-mätare helt gratis inne på din egen hemsida. I din ansökan ska du kortfattat beskriva lite om dig och ditt företag; vad historian är, vilka produkter eller tjänster du erbjuder eller annan information du skulle vilja lägga till. Efter det kommer OmdömesStalle att ta en titt på din motivation och efter det kontakta dig.

Tack vare detta kommer du att få svar på den ständigt ställda frågan: är mina kunder verkligen nöjda? Anser det att balansen mellan priserna och kvaliteten är rätt eller känner kunder sig kanske osäkra att handla här? Det kommer du att få reda på så länge du har OmdömesStalle´s mätare på din hemsida. Många företag har redan hoppat på denna geniala ide med mätaren, gör det du också!